facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir




پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با تمرینات اصلاحی
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو

پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با تمرینات ...

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

آدرس وب سایت : www.drmoayedfar.com
آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت تلفن مطب : 31315870 - 031
پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با تمرینات اصلاحی

نرمش و تمرین کردن یکی از بهترین روشها برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی زانو است. هدف از انجام حرکت‌های اصلاحی، پیشگیری از خشکی زانو، حفظ انعطاف‌پذیری و قدرت عضله‌های اطراف زانو و ارتقاء سلامت این مفصل است. همچنین با انجام این حرکات، در آینده نیز از آسیب‌دیدگی‌های ورزشی مانند پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک یا شکستن زانو جلوگیری شود. انجام تمرینات را به آهستگی شروع کنید و آنها را تا جایی ادامه دهید که دردی احساس نکنید.

متخصصین براین باورند که تمام ورزشکاران پیش از شروع مسابقه یا تمرین، باید ماهیچه‌ها را با انجام نرمش و حرکتهای سبک به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم کنند. برای مثال بسکتبالیست‌ها با پرتاب توپ و دوندگان با راه رفتن سریع بدن را گرم میکنند. گرم کردن بدن جریان خون را در ماهیچه‌ها و تاندون‌ها افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال آسیب دیدن آنها کاهش می‌یابد. برای اطلاع از بهترین تمرینات اصلاحی آسیب ورزشی زانو، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تمرین‌های پیشگیری از آسیب ورزشی زانو

ورزش کردن یکی از علل اصلی آسیب‌دیدگی زانو در جوانان است. آسیب‌های ورزشی عوارض کوتاه مدت یا دراز مدتی را به دنبال دارد. آسیب دیدن زانو مانع از انجام مسابقه می‌شود، ورزشکار را به زمین می‌زند و از لذت و هیجان ادامه رقابت محروم می‌نماید و مهمتر از همه سلامتی و آینده حرفه‌ای او را به خطر می‌اندازد. آسیب‌دیدگی که ورزشکار را مدتهای مدید از میادین ورزشی دور می‌کند،

احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد، تناسب اندام را از بین می‌برد و حتی در سال‌های آتی منجر به آرتروز می‌شود. آسیب دیدگی ورزشی، به ویژه هنگام شرکت در ورزشهای تماسی پربرخورد، گاهی اجتناب ناپذیر است، اما ورزشکاران می‌توانند با آماده کردن خود قبل و بعد از بازی یا گرم کردن عضله‌ها و انجام حرکات کششی از خود محافظت کنند.

تمرین‌های کششی صرف نظر از این که ورزشکار اسکی باز، دونده یا بسکتبالیست و فوتبالیست است، بدن را منعطف نگه می‌دارد. انعطاف‌پذیری احتمال آسیب دیدگی، بخصوص صدمه دیدن زانو، را کاهش می‌دهد. حرکتهای کششی پس از اتمام فعالیت نیز باید جزئی از برنامه پیشگیری از آسیب ورزشی باشد. پیش از انجام هر یک از این تمرین‌ها حتماً با پزشک مشورت کنید تا از مناسب بودن آنها مطمئن شوید.

همشهریان گرامی، برای انجام بهترین جراحی استئوتومی در اصفهان، می‌توانید با مراجعه به پزشکان فوق تخصص جراحی زانو انتظار مطلوب‌ترین نتایج درمانی را داشته باشید.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مومطالب و مقالات پزشکی مرتبط
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو

ورزش و حرکات اصلاحی زانوی ضربدری

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

آدرس وب سایت : www.drmoayedfar.com
آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت تلفن مطب : 31315870 - 031
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو

ورزش و حرکات اصلاحی زانوی ضربدری بخش د ...

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

آدرس وب سایت : www.drmoayedfar.com
آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت تلفن مطب : 31315870 - 031
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو

پیشگیری از آسیب ورزشی زانو با تمرینات ...

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

آدرس وب سایت : www.drmoayedfar.com
آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت تلفن مطب : 31315870 - 031
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو

پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با حرکات ا ...

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

آدرس وب سایت : www.drmoayedfar.com
آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت تلفن مطب : 31315870 - 031
پیامهای بهداشتی
كودك تا 6 ماهگي به جز شيرمادر و قطره A+D يا مولتي ويتامين به هيچ ماده غذايي ديگر حتي آب و آب قند نياز ندارد .


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان