دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

فواید کرم ضد آفتاب و تأثیر آن بر پوست

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

نور آفتاب، عامل اصلی در بروز بعضی مشکلات پوستی از قبيل آفتاب سوختگی، چین و چروک، پيري پوست، لکه های پوستی، حساسيت نسبت به نور و بدخيمي هاي پوستي است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، می تواند منجر به آسیب های پوستی از جمله خطوط ریز، چین و چروک و لکه های سیاه رنگ شود. از جمله محصولات مراقبتی پوست، کرم ضد آفتاب می باشد که تأثیرآن بر روی جوانی و سالم ماندن پوست می گذارد انکارناپذیر است. به همین دلیل اگر می خواهید پوستتان جوان بماند و دور از آسیبهای تابش آفتاب باشد، استفاده از این کرم را فراموش نکنید. تأثیر ضدآفتاب براساس SPF یا همان Sun Protection Factor به معنای فاکتور محافظت از خورشید (نور خورشید) است که معمولاً بر روی ضدآفتاب ها درج شده و درصد فاکتور حفاظتی ضد آفتاب در مقابل اشعه UVB در قالب عدد SPF بر روی ضدآفتاب ها درج می شود. تمامی فواید و اثر محافظتی ضد آفتاب به استفاده مداوم از ضد آفتاب بر می گردد و تمدید آن روی پوست را نباید فراموش کرد.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت استفاده مداوم از ضد آفتاب

اهمیت استفاده از ضد آفتاب به عنوان یک عادت روزانه ی مفید در تمام فصول سال به این دلایل است:

  1. از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند: کاهش لایه ازن موجب افزایش خطر آسیب های ناشی از اشعه های مضر نور خورشید می شود. استفاده از کرم ضد آفتاب این اشعه های مخرب را خنثی کرده و احتمال آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست را کاهش می دهد. پس توصیه می شود تمام فصول سال و هر روز از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید.
  2. خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد: از آنجا که سرطان پوست یکی از شایع ترین شکل سرطان در دنیا می باشد، استفاده از کرم های ضد آفتاب خطر ابتلا را به نصف، کاهش می دهد.
  3. از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند: آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید با تغییر رنگ و تجزیه کلاژن و بافت الاستیک، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست می گردد.
  4. به حفظ رنگ پوست کمک می کند: استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب از تغییر رنگ پوست و ایجاد لک های تیره و قهوه ای رنگ ( ملاسما ) که بر اثر نور خورشید ایجاد می شود، جلوگیری کرده و به شما کمک می کند که پوستی صاف و یک دست داشته باشید.

فواید استفاده از ضد آفتاب

۱. محافظت از اشعه ماوراءبنفش مضر

کرم های ضد آفتاب به گونه ای درست شده اند که مانع از ورود اشعه های مضر به بدن می شوند و از ایجاد اختلالات پوستی جلوگیری می کنند.

۲. جلوگیری از پیری زودرس

کرم های ضد آفتاب پوست را در مقابل چروک و خطوط نامتقارن و متقارن و همچنین پیری زودرس حفظ می کند. مطالعات نشان داده است افراد زیر ۵۵ سال که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند، علائم پیری و چروک در پوست آنها ۲۴ درصد کمتر از افرادی است که از کرم های ضد آفتاب استفاده نمی کنند.

۳. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

در حالی که اکثر افراد استفاده از کرم های ضد آفتاب را عمدتاً برای زیبایی و فواید بهداشتی استفاده می کنند و آن را یک مزیت می دانند؛ اما توصیه می شود که از کرم های ضد آفتاب در تمام طول روز و ماه استفاده کنید تا پوست شما از خطر ابتلا به انواع سرطان پوست به ویژه ملانوم در امان باشد.

۴. جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی، پوست شما را ضعیف می کند و باعث کبود شدن آن نیز می شود. همچنین این عارضه پوست شما را در معرض بیماری های پوستی، تورم، قرمزی و نیز خارش را زیاد می کند. این علائم ناشی از اثرات اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست شما که اگر ادامه دار باشد ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۸ در اپیدمیولوژی منتشر شده، تکرار آفتاب سوختگی خطر ابتلا به سرطان پوست، ملانوم را افزایش می دهد، بنابراین برای اینکه از این بیماری در امان باشید استفاده از کرم ضد آفتاب را از یاد نبرید.

فواید کرم ضد آفتاب

ویژگی کرم ضد آفتاب

انواع ضد آفتاب

انواع مختلفی از کرم های ضد آفتاب موجود است:

  1. کرم های ضد آفتاب شیمیایی: مانند اسفنج عمل کرده و اشعه های خورشید را جذب می کنند. معمولاً این کرم های ضد آفتاب روی پوست ردی باقی نمی گذارند.
  2. کرم های ضد آفتاب فیزیکی: مانند یک سپر عمل می کنند. آنها اشعه خورشید را منعکس می کنند و برای پوست های حساس بهتر هستند.
  3. ضد آفتاب های طیف گسترده: کلمات طیف گسترده به این معنی است که کرم ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر هر دو نوع اشعه مضر UV محافظت کند.
  4. ضد آفتاب با SPF 30: آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند اگر ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر داشته باشد تا 97 درصد اشعه های خورشید را مسدود می کند اما هیچ کرم ضد آفتابی وجود ندارد که 100 درصد اشعه های خورشید را مسدود کند.
  5. ضد آفتاب مقاوم در برابر آب: هنگام خرید ضدآفتاب، به دنبال کلمات «مقاوم در برابر آب» باشید. این ویژگی نشانه این است که قبل از نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب، کرم ضد آفتاب برای مدت بیشتری روی پوست مرطوب یا عرق کرده باقی می ماند. با ضد آفتاب های مقاوم در برابر آب، ۴۰ تا ۸۰ دقیقه می توانید با خیال راحت در محیط های مرطوب تردد کنید. همه کرم های ضد آفتاب در برابر آب مقاوم نیستند.

تأثیر ضد آفتاب بر جوش صورت

تأثیر ضد آفتاب بر جوش صورت می تواند بسیار مثبت باشد. در ابتدا باید بدانید که آفتاب می تواند موجب حساسیت بیشتر پوست های جوش دار شود و جای زخم و جوش های صورت را وخیم تر و تیره تر کند. آفتاب می تواند موجب خشکی پوست و از بین رفتن سلول های پوستی شود. این سلول های مرده نیز می توانند با مسدود کردن منافذ پوست، جوش های پوستی را بیش تر کنند. از طرفی خشکی پوست، بر اثر آفتاب می تواند موجب ترشح بیشتر چربی برای جبران چربی از دست رفته در پوست های چرب شود. همین امر می تواند جوش های صورت را تشدید کند.

نحوه صحیح استفاده از ضد آفتاب

حدود نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب باید کرم ضد آفتاب را روی پوست مالید. کرمهای ضد آفتاب باید هر 2 یا 4 ساعت یک بار تجدید شوند. لوسیونهای ضد آفتاب باید هر دو ساعت و کرمها هر 3 تا 4 ساعت تجدید شوند. هنگام تجدید ضد آفتاب نیازی به شستشوی ضد آفتاب قبلی نیست. برای ایجاد حداکثر محافظت بایستی برای ناحیه صورت حداقل به اندازه یک بند انگشت از کرم را روی پوست صورت مالید. در صورتیکه از کرمهای آرایشی استفاده میشود ضد آفتاب بایستی زیر این کرمها مصرف شوند.

نکات استفاده از ضد آفتاب

آیا ضد آفتاب پوست را روشن میکند؟

نه تنها استفاده از ضدآفتاب باعث تغییر رنگ پوست شما نمی شود، بلکه از ایجاد لک های رنگی روی پوست که به سبب اشعه های مضر خورشید روی پوست شکل می گیرند نیز جلوگیری می کنند.

آیا استفاده از ضد آفتاب در پاییز و زمستان ضرورت دارد؟

اشعه های فرابنفش خورشید در هر فصلی باعث اثرات مخرب می شوند و جزء مواد مضری هستند که باعث سوختگی می شود. البته که در فصل پاییز و زمستان ضعیف تر عمل می کنند؛ اما باز هم وجود دارند و باعث ایجاد اثرات پیری زودرس و ایجاد چین و چروک ها شده و حتی شاید میزان قدرت آنها در ماه آبان به اندازه ماه فروردین باشد. پس بدن در هر فصلی ممکن است از اشعه خطرناک خورشید آسیب ببیند که اثرات آن جبران ناپذیر خواهد بود و نباید ضدآفتاب را در این فصل نادیده بگیرید.

استفاده از ضد آفتاب در منزل

اهمیت استفاده از ضد آفتاب بین ساعات 10 الی 4 بعد از ظهر که نور خورشید بیشترین شدت را دارد نیز بیشتر می شود. حتی اگر در منزل به سر می برید حتماً از ضد آفتاب استفاده نمایید. مصرف کرم های ضد آفتاب در منزل و محیط های سر بسته همچون محیط کار جهت حفظ سلامت پوست ضروری می باشد.

تمدید ضد آفتاب

برای محافظت از پوست در طول روز، باید هر دو ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

کاندید مناسب استفاده از ضد آفتاب

اگر نور خورشید و اشعه های مضر آن بر روی هر پوستی به طور مستقیم بتابد باعث آسیب می شوند و با توجه به توصیه ی پزشکان همه ی افراد چه مرد و چه زن باید از ضد آفتاب استفاده کنند و استفاده از آن برای تمامی گروه های سنی توصیه می شود. حتی کودکان نیز ضد آفتاب مخصوص دارند که در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، اکیداً توصیه به استفاده از آن می شود.

عوارض نزدن ضد آفتاب

نور آفتاب تأثیر عمیقی بر روی پوست دارد که می تواند منجر به پیری زودرس، سرطان پوست و دیگر موارد مرتبط با پوست شود. قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش (UV) حدود 90 درصد از کل علائم آسیب پوستی را تشکیل می دهد. برخی از عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب عبارتند از:

لیزر اندولیفت روشی تاثیرگذار در جوانسازی پوست است که در کلینیک تخصصی دکتر رامین مدرسی با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در اصفهان قابل انجام می باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان زخم های حاد و مزمن با شاک ویو تراپی

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

سرطان پستان

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

روده تحريك پذير: قسمت دوم (IBS)

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

تشخیص و پیشگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

طلاق عاطفی

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

روشهای جراحی و غیر جراحی لیفت شقیقه

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

درمان جراحی و غیر جراحی بیماری آرنج تنیس بازان

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

مشاوره رایگان آنلاین برای جراحی های زیبایی صورت

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

نعوظ آلت تناسلی هنگام خواب و ارتباط آن با شکستگی آلت

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت