دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

با کمدون یا جوش زیر پوستی چه کنیم؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

پوست یکی از ارکان بسیار مهم در زیبایی و سلامت به شمار می رود. به دلیل این که پوست صورت در معرض عوامل محیطی مختلف مانند آلودگی هوا، نور خورشید، آلاینده ها و … قرار دارد، به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. جوش ها نوعی عارضه پوستی هستند که ظاهر پوست بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار می دهند. جوش های زیر پوستی در زیر پوست ایجاد می شوند، در نتیجه درمان آنها نسبت به بقیه جوش ها دشوارتر است. جوش های زیرپوستی، در واقع تورم های سفت زیر سطح پوست هستند که اغلب ملتهب، دردناک و گاهی عفونی می شوند.تشخیص انواع جوش های زیرپوستی در تعیین روش درمانی آن بسیار مؤثر است. درمان های پزشکی جوش های زیرپوستی، ابتدا با تشخیص اولیه نوع جوش شروع می شود. پزشک پس از تشخیص نوع جوش، راهکار درمانی متناسب با آن را ارائه می دهد. استفاده از روش های درمانی که باید با تجویز پزشک انجام شوند، به صورت خود درمانی کاری کاملاً اشتباه است و می تواند تعداد و التهاب جوش ها را افزایش دهد.

شهروندان عزیز! درمان آکنه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با بکارگیری جدیدترین روشهای درمانی از جمله آر اف فرکشنال و درمانهای غیر لیزری قابل انجام می باشد. شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 اقدام فرمایید.

علت جوش زیر پوستی

بروز جوش های زیر پوستی دلایل مختلفی دارد که از میان آنها می توان به نوع تغذیه، عوامل وراثتی، آلودگی محیط، شرایط آب و هوا، مصرف مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب، تغییر هورمون ها و … اشاره کرد. به طور کلی مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی به شرح زیر است:

۱. محصولات آرایشی

یکی از دلایل بسیار شایع در بروز این نوع بثورات پوستی، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و یا استفاده از محصولات بی کیفیت است. استفاده زیاد و طولانی مدت از محصولات آرایشی پوست مانند کرم پودر و کانسیلر باعث می شود منافذ پوست شما مدت زیادی در طول روز بسته باشد. نامرغوب بودن محصولات آرایشی نیز تأثیر این امر را دوچندان کرده و باعث بروز انواع جوش و آکنه در پوست می شود.

۲. تجمع سلول های مرده

از دیگر دلایل بروز این نوع جوش ها می توان به تجمع سلول های مرده در بافت پوست اشاره کرد. در حقیقت تجمع سلول های مرده باعث مسدود شدن منافذ باز پوست می شود، در نتیجه جوش های زیرپوستی در عمق بافت پوست ایجاد می شوند.

۳. تغذیه

نوع تغذیه از دیگر عوامل و یا دلایل ابتلا به این عارضه پوستی است. در واقع خوردن غذاهای چرب و فست فود باعث ایجاد این نوع جوش ها در عمق پوست می شود.

۴. عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی که بیشتر در خانم ها دیده می شود، می تواند یکی از عوامل بروز جوش های زیرپوستی باشد. این مشکل بیشتر در دوران نوجوانی، دوران بارداری یا در خانم هایی که عادت ماهیانه نامنظم دارند دیده می شود.

کمدون یا جوش زیر پوستی

۵. عدم رعایت بهداشت

از دیگر دلایل ایجاد این نوع جوش ها می توان به عدم رعایت بهداشت فردی اشاره کرد. رعایت نکردن بهداشت باعث تجمع باکتری ها در منافذ پوست شده که باعث بروز انواع جوش ها، از جمله جوش های زیرپوستی می شود. همچنین، عدم شستشوی مرتب صورت، به ویژه در کسانی که پوست چرب دارند، باعث تجمع چربی و سلول های مرده در منافذ پوست شده که خود عاملی برای ایجاد جوش و سایر مشکلات پوستی محسوب می شود.

سایر عوامل

محققان و متخصصان پوست معتقدند عوامل زیر می توانند احتمال بروز آکنه را افزایش دهند:

علائم جوش های زیر پوستی

جوش های زیر پوستی اندازه ی بزرگتری نسبت به سایر جوش های صورت دارند و عمیقتر هستند؛ اما نمود بیشتری روی سطح پوست دارند. سایر مشخصات جوش های زیر پوستی عبارتند از:

انواع کومدون

1. کومدون باز

کومدون باز همان جوشی است که عامه مردم به آن جوش سر سیاه می گویند. این نوع کومدون زمانی ظاهر می شود که چربی در فولیکول مو تجمع یابد و قسمتی که در سطح پوست است در معرض هوا اکسید شده و تیره رنگ شود. کومدون های باز معمولاً در نواحی بینی، چانه، روی شانه ها و پشت دیده می شوند.

2. کومدون بسته

این نوع کومدون زمانی ظاهر می شود که چربی وارد منفذ شده و سطح فولیکول کاملاً بسته شود. در نتیجه سطح کومدون سیاه نمی شود و در عوض برجستگی سفید یا گوشتی به وجود می آید که قرمز و ملتهب نیست . این کومدون های سر سفید معمولاً در پیشانی، چانه و گونه ها ظاهر می شوند.

انواع کومدون های بسته

میکروکومدون ها کوچکترین نوع لکه های آکنه ای هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند و در واقع رشد کومدون های قابل مشاهده هستند. هر جوش ملتهب ، هر جوش سر سیاه با یک میکروکومدون شروع می شود.

ماکروکومدون ها کومدون های باز یا بسته هستند که از اندازه متوسط کمی بزرگتر هستند و انواع باز آن متداول تر است. اندازه قطر آنها معمولاً از 1 تا 3 میلی متر است.

این جوش های سرسیاه بزرگ از چند میلی متر تا 2 سانتی متر (78/0 اینچ) قطر دارند و معمولاً به صورت تک و در افراد مسن ظاهر می شوند.

این ضایعات که به آنها کومدون یا لک پیری هم می گویند در اثر مواجهه طولانی مدت با نور آفتاب بروز می کنند. اندازه آنها ممکن است کوچک یا بزرگ و از نوع باز یا بسته باشند. کومدون های خورشیدی اغلب در افراد 60 تا 80 ساله بروز می کند؛ اما در افراد 40 ساله که در معرض زیاد نور خورشید هستند نیز دیده شده است.

تفاوت کمدون با دیگر انواع آکنه

جوش صورت و بدن ایجاد شده به شکل ضایعات مختلفی چون کومدون (جوش سر سفید یا جوش سرسیاه ) یا حفره فولیکولی غیر ملتهب ناشی از انسداد مجرای مو، دانه ها یا ضایعات التهابی برجسته، صورتی رنگ و کوچک یا جوش همراه با چرک زرد و یا سفید، ندول یا ضایعات سفت، بزرگ و دردناک عمقی و کیست یا ضایعات عمقی، دردناک و پر از چرک و گاهی با جای زخم (اسکار) در پوست دیده می شود. آکنه التهابی به آکنه ای اطلاق میشود که دردناک و قرمز است از طرفی آکنه غیر ملتهب غیر از این است. آکنه های غیر التهابی معمولاً به فرم جوش سر سیاه و سر سفید بوده و از طرفی التهابی ها به سه فرم رایج خود با نام های پاپول، پوسچول و ندول هستند. آکنه های غیر التهابی توسط کومدون ها مشخص می شوند. کومدون یک فولیکول مو است که با چربی و سلولهای مرده پوست بسته شده است که می تواند باز یا بسته باشد. این کومدون ها بیشتر به عنوان جوش سر سفید و سر سیاه شناخته می شوند.

عوارض جوش زیر پوستی

تعداد جوش های صورت هرچقدر که زیاد می شوند، احتمال ایجاد زخم روی پوست در هنگام درمان هم افزایش پیدا می کند و پس از رفع این جوش ها، لکه های روی صورت ماندگاری بیشتری را تجربه می کنند. افزایش جوش های زیرپوستی منجر به ایجاد جوش های سرسیاه و عمیق می شوند و بیماران برای درمان باید داروهای قوی تری را مصرف کنند. برخی از داروهای قوی می توانند عوارض پوستی و غیرپوستی دیگری برای بیماران ایجاد کنند.

درمان کمدون زیر پوستی

درمان جوش های زیرپوستی باتوجه به خفیف یا شدید بودن نوع جوش، به دو دسته درمان های پزشکی و خانگی تقسیم می شود.

درمان های پزشکی

عموماً آکنه های شدیدتر اغلب با آنتی بیوتیک های خوراکی درمان می شوند. اگر جوش های زیرپوستی زیادی دارید که ممکن است دچار عفونت شده باشند، پزشکتان آنتی بیوتیک های خوراکی را به جای آنتی بیوتیک های موضعی یا علاوه بر آن توصیه می کند.

تزریق کورتیزون

جوش های زیرپوستی بسیار دردناک، بزرگ یا متورم ممکن است با تزریق کورتیزون درمان شوند. پزشک شما یک محلول کورتیزون رقیق شده را مستقیماً به هر جوش زیرپوست تزریق می کند.

استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی

این نوع از آنتی بیوتیک ها می توانند به خلاص شدن از شر هر گونه باکتری که در ایجاد جوش زیرپوستی نقش دارند کمک کند و التهاب را کاهش دهد. اگر به طور مداوم دچار این نوع از جوش ها می شوید، بهتر است به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از چنین محصولاتی در اطراف ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. رایج ترین آنتی بیوتیک های موضعی برای آکنه، شامل کلیندامایسین و اریترومایسین است.

درمان فتودینامیک (PDT)

این یک درمان نسبتاً جدید برای جوش های زیرپوستی و آکنه است و در آن از یک کرم فتوسنتز کننده و قرارگیری منظم در معرض نور LED قرمز یا آبی، استفاده می شود. این درمان، مستلزم چند ملاقات با پزشک متخصص در یک دوره چندماهه است. این درمان به کاهش تولید چربی، جمع شدن غدد چربی و کشتن باکتری ها کمک می کند. همه این سه مورد، در ایجاد جوش های زیرپوستی و آکنه و جوش صورت ، دخالت دارند.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

لیزر تراپی

لیزرها روش های درمانی هستند که با هدف پیشگیری از آکنه های خفیف تا متوسط، به کار گرفته می شوند، اگرچه دیده شده که درمان خوبی برای آکنه شدید (جوش زیرپوستی) نیز هستند. لیزرتراپی معمولاً بهتر عمل می کند و عوارض جانبی کمتری بر روی پوست های روشن تر دارد و با نور متمرکزی که در پوست نفوذ می کند، کار می کند. لیزرها اصولاً در نواحی ترکیبات حاصل از باکتری ها با عنوان پورفیرین ها، عمل می کنند. وقتی نور لیزر، پورفیرین ها را برمی انگیزد، این کار دیواره باکتریایی را از بین برده و به گونه ای اثربخش، باکتری ها را می کشد. درمان با لیزر می تواند سطوح چربی پوست را نیز کاهش دهد. سطوح پایین تر چربی پوست با احتمال وقوع و شدت کمتر آکنه مرتبط است. درنهایت، لیزرها ممکن است دارای خواص ضدالتهابی باشند. از آنجا که آکنه، اصولاً یک بیماری التهابی است، کاهش التهاب می تواند آکنه را نیز کاهش دهد.

پاکسازی

پاکسازی پوست به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که در آنها تلاش میشود تا با حذف سلول های مرده از روی پوست، رفع اثرات آلودگی های هوا و محیط بر پوست و همچنین آبرسانی و تغذیه آن شادابی را در چهره فرد ایجاد کند. پاکسازی در واقع از سه مرحله تشکیل شده است که شامل اگزفولیشن (exfoliation) یا از بین بردن سلول های مرده روی پوست، آبرسانی و ماساژ و حذف چربی های اضافه به طوریکه به سلامت پوست آسیب وارد نکند می باشد. انجام هر یک از این مراحل و کارها با روش های مختلفی قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که هر یک از کارهایی که برای پاکسازی پوست انجام میشوند، با توجه به حساسیت های پوست که ممکن است به برخی از مواد داشته باشد، لذا بهتر است زیر نظر پزشک در این زمینه انجام شود.

جوانسازی واژن از جمله اقداماتی است که در مطب دکتر لادن ناظمی با روشهایی مانند تزریق ژل به واژن انجام می شود. شما می توانید جهتریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بهترین راه ها و روش های جوانسازی گردن

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

کالیکتازی چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

آشنایی با عوارض تزریق ژل گونه

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

رژیم غذایی و مکمل های توصیه شده در دیابت نوع 2

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تغذیه سالم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

باز هم پی آر پی

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

نوار عصب و عضله و ديسك

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

کاشت ریش و سبیل به روش FUT

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت