کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

فواید و مزایای استفاده از کرم های مرطوب کننده پوست

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031
آنچه در این مطلب میخوانید

چربی ترشح شده روی اپیدرم در واقع برای جلوگیری از تبخیر آب به صورت لایه محافظتی عمل می کند. اگر این چربی کمتر از میزان مناسب ترشح شود ممکن است مشکلاتی از قبیل خشکی پوست و پوسته پوسته شدن پوست به وجود بیاورد. همچنین اگر چربی اضافی صورت با شوینده های نامناسب شسته شود، پوست برای جبران آن چربی بیشتری ترشح می کند که به صورت چربی پوست نمایان می شود. آب برای پوست و مخصوصاً لایه اپیدرم بسیار حیاتی است. آب لازم برای سطح پوست به طور مداوم از طریق بافت میانی تأمین می شود و به سطح پوست می رسد.کرم مرطوب کننده رطوبت پوست را تأمین می کند. داشتن یک کرم مرطوب کننده در روتین روزانه انواع پوست ضروری است؛ زیرا پوست آسیب پذیرترین عضو بدن است که با عوامل محیطی مثل آلودگی ها، گرد و غبار، موارد آرایشی و شیمیایی دائما در تماس است و در این خصوص میتواند چربی مورد نیاز و رطوبت خود را از دست بدهد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

چرا باید هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

جوانسازی پوست

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با چین و چروک پوست و شاداب نگه داشتن پوست، گنجاندن کرم مرطوب کننده با کیفیت در روتین مراقبتی پوست است. به خصوص در ماه های سرد، مرطوب نگه داشتن پوست واقعاً به بهبود بافت و ظاهر پوستتان کمک می کند.

درمان خشکی پوست

با مصرف منظم کرم رطوبت رسان، پوست خود را از خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کنید. هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که قسمت هایی از پوستتان لک یا تغییر رنگ داشته باشد. پس برای داشتن چهره ای صاف، تأثیرگذار و یکنواخت، از مرطوب کننده ها کمک بگیرید.

جلوگیری از ایجاد جوش

باید صورت خود را کاملاً مرطوب نگه دارید تا بدون آکنه باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می کنند، بنابراین منافذ پوستتان مسدود می شود و جوش می زنید.

حفظ رطوبت پوست و روشن شدن آن

در فرمولاسیون انواع این نوع کرم مرطوب کننده از ویتامین ها و مواد مغذی پوست استفاده می شود که این ویتامین ها با بهبود عملکرد گردش جریان خون در سلول های پوستی پوست را روشن تر می کنند. محصولات مبتنی بر پترولاتوم برای پوست های خشک یا ترک خورده بهترین گزینه است. آنها قدرت ماندگاری بیشتری نسبت به سایر کرم ها دارند و در جلوگیری از تبخیر آب از پوست شما مؤثرتر هستند.

محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد

نور خورشید برای جذب ویتامین توسط پوست لازم است؛ اما اشعه فرا بنفشی که در طول روز به طور مستقیم روی پوست می تابد، برای سلامتی پوست مضر است و در دراز مدت خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. آنها با ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست، اثرات منفی ناشی از نور خورشید و آلودگی ها و رادیکال های آزاد هوا را کاهش می دهد.

کرم های مرطوب کننده پوست

ترکیبات مرطوب کننده

مشخصات کرم مرطوب کننده خوب

مزایای کرم مرطوب کننده صورت

1. درمان خشکی پوست

مهمترین مورد از لیست فواید کرم مرطوب کننده صورت از بین بردن خشکی پوست است. با استفاده مرتب و منظم از کرم های مرطوب کننده، از پوست خود در برابر خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کنید. خشکی پوست گاهی حتی منجر به ایجاد لک و تغییر رنگ آن می شود. شما با کمک کرم مرطوب کننده جلوی این مشکل را هم می گیرید و پوستی صاف و سالم را به خود هدیه می دهید.

2. جوانسازی پوست

یکی از روش ها برای مقابله با پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک، قرار دادن یک کرم مرطوب کننده با کیفیت در برنامه روزانه مراقبتی پوستتان است. به خصوص در فصل های سرد، حفظ رطوبت پوست به بهبود ظاهر و بافت پوست شما کمک زیادی می کند.

3. جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه

اغلب افرادی که دچار آکنه می شوند، تصور می کنند که مرطوب کننده سبب تشدید مشکل آنها خواهد شد. در حالی که آکنه به علت اختلال در عملکرد محافظتی پوست و کارکرد غدد چربی ایجاد می شود یکی از فواید مرطوب کننده تنطیم لایه محافظتی پوست است که موجب جلوگیری از زدن آکنه می شود. پاک کننده صورت قوی، لایه بردارها و داروهای قوی ضد آکنه، با خشک کردن بیش از اندازه پوست، باعث آسیب رساندن به سد محافظ پوست و افزایش احتمال بروز جوش صورت می شوند. حتی اگر پوستی چرب دارید استفاده از کرم ضدآکنه در کنار کرم مرطوب کننده، درمانی مؤثر برای از بین بردن آکنه پوستی است.

4. مرطوب کننده محافظ پوست حساس

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که پوستی تحریک پذیر دارید و زیاد دچار آکنه، اگزما و لک خارش دار می شوید، باید به دنبال مرطوب کننده ای حاوی ترکیبات آرام بخش مثل بابونه یا آلوئه ورا باشید. یکی از فواید کرم مرطوب کننده حاوی آلوئه ورا درمان زخم های پوستی ناشی از حساسیت و خشکی پوست شما است. این مواد از پوست شما محافظت می کنند و ظاهر پوست شما را صاف تر می کنند.

5. مغذی برای پوست و تقویت کننده

هرچند که کرم های مرطوب کننده برای تأمین نیاز پوست به داشتن لایه ای محافظتی جهت جلوگیری از تبخیر آب آن طراحی شده اند؛ اما این محصولات اغلب حاوی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست هم می باشند. اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها، روغن های گیاهی، عصاره های گیاهی و همچنین آمینو اسیدها در بعضی از این محصولات مزایای جدیدی به فواید کرم مرطوب کننده می افزایند و آن را به محصولی مناسب برای تقویت پوست تبدیل می کنند.

6. خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان

رادیکال های آزاد باعث تحریک سلول های سرطانی می شوند. از فواید دیگر کرم مرطوب کننده به خاصیت آنتی اکسیدانی آن می توان اشاره کرد که به حذف رادیکال های آزاد که سلول های بدن را تهدید می کنند کمک می کند.

7. کاهش مضرات استفاده مداوم از محصولات آرایشی

پوست صورت که بیشتر از سایر نقاط در معرض آسیب های محیطی قرار داشته و معمولاً به دلیل مصرف محصولات آرایشی و اصلاح صورت، زودتر دچار پیری و عوارض پوستی می شود. مصرف مستمر مرطوب کننده ها در سلامت و زیبایی پوست نقشی موثر دارد و همچنین روشی برای پیشگیری و درمان چروک دور چشم به حساب می آید.

انواع مرطوب کننده

تا حدود زیادی نوع پوست شما است که تعیین می کند چه مرطوب کننده ای بیش از بقیه برایتان مناسب است. مرطوب کننده های موجود در بازار به فرم ها و شکل های مختلفی تولید و عرضه می شوند:

اينستاگرام کلينيک صدف

زمان و روش استفاده از مرطوب کننده

بعد از شستن صورت بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده است. بهتر است ۲ بار در روز یک بار صبح و یک بار شب صورت خود را با شوینده ای که مناسب با نوع پوست شما فرموله شده است، شسته و بعد کرم مرطوب کننده بزنید. پس از حمام رفتن و دوش گرفتن، استفاده از کرم مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می کند.

مرطوب کننده پوست چرب

با اینکه پوست چرب، نسبت به انواع دیگر پوست ها رطوبت بیشتری را حفظ می کند، با این حال همچنان نسبت به سرما، شرایط آب و هوایی سخت، باد و محیط های خشک در ماه های گرم سال، حساس است. برای به حداقل رساندن احساس سنگینی و براقی غیر عادی پوست از مصرف روغن هایی مانند روغن نارگیل اجتناب کنید، بنابراین از کرم مرطوب کننده پوست چرب که فاقد چربی و حاوی اسید هیالورونیک و گلیسرین است، استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده پوست خشک

افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اگزمای پوستی بیشتر از بقیه پوستی خشک دارند؛ اما گاهی اوقات شدت این خشکی به حدی است که چندین بار در روز استفاده از مقدار زیاد مرطوب کننده هم کافی نیست. لوسیون ها و مرطوب کننده های حاوی شی باتر، روغن جوجوبا و یا روغن نارگیل برای پوست های خشک مناسب هستند. اگر طرفدار چنین مرطوب کننده هایی نیستید از کرم مرطوب کننده پوست خشک با روغن های بیشتر استفاده کنید. برای پوست های خیلی خشک استفاده از مرطوب کننده هایی که حاوی ترکیبات اوره، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک ، دایمتیکون، لانولین یا روغن معدنی هستند، توصیه می شود.

مرطوب کننده پوست نرمال

پوست معمولی نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب و در واقع بهترین نوع پوست به حساب می آید. برای پوست معمولی از مرطوب کنندۀ دارای pH خنثی، سبک و غیر چرب استفاده کنید. بیشتر مرطوب کننده هایی که برای پوست معمولی ساخته می شوند حاوی روغن های سبک یا حاوی ترکیبات سیلیکونی، مانند سیکلومتیکون هستند.

آیا کرم مرطوب کننده پوست را تیره میکند؟

تیره شدن پوست ارتباطی با استفاده ار مرطوب کننده ندارد. میبایست به دنبال علت های دیگری از جمله تجمع سلول های مرده بر روی پوستتان باشید.

تزریق بوتاکس یکی از بهترین و موثرترین روشها برای اصلاح لبخند لثه ای ، درمان میگرن ، رفع چین و چروک پوست و ... می باشد که در کلینیک صدف اصفهان انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

راه های درمان و پیشگیری از كهير

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

علت کوتاهی اندام تحتانی و پاها و روش تشخیص آن

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

بیماریهایی که با توانبخشی ارتوپدی بهبود می یابند؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ویژگی های یک مرکز سونوگرافی خوب چیست ؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ترکیبات تقویت کننده جنسی یا آفرودیازیک ها چه موادی هستند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

بیماری سلیاک چیست؟

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تزریق چربی در کدام قسمت های صورت انجام میشود؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

جندر فلوییدها چه شخصیت جنسی دارند؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

هشت شایعه در مورد کمر درد

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت