دکتر بیژن فروغ - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

علت کمردرد زنان بعد از نزديكی،پیشگیری از کمردرد ناشی از سکس در زنان

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]آدرس وب سایت : www.drforogh.ir
آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف تلفن مطب : 66576424 - 021

به انجام هر عملی که باعث تحریک جنسی توسط شخصی دیگری شود، رابطه جنسی میگویند که برخی از اوقات به علت رعایت نکردن برخی نکات، باعث ایجاد یک رابطه دردناک شود و این موضوع مانعی برای رابطه های بعدی خواهد شد. یکی از شکایت زنان بعد از رابطه جنسی، احساس درد در کمر است که می تواند آزار دهنده باشد و باعث کاهش میل جنسی شود. گاهی این درد بلافاصله بعد از نزدیکی احساس می شود؛ ولی در بعضی از موارد هم زنان هنگامی که در حال برقراری رابطه جنسی هستند، کمر درد دارند.

بدیهی است که محدودیت های ناشی از کمردرد زنان بعد از نزدیکی باعث ایجاد استرس شود و به یک رابطه آسیب برساند. اثرات منفی که درد در زندگی جنسی زوجین ایجاد می کند، گاهی اوقات می تواند به جنبه های دیگر رابطه نیز سرایت کند، بنابراین اگر هر کدام از روش های پیشگیری برای کاهش کمر دردهای شما کار ساز نبودند، بهتر است حتماً به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر موارد، کمر درد پس از رابطه جنسی خفیف و موقتی بوده و بدون درمان برطرف می شود. در بعضی از موارد یک تجویز دارویی ساده یا بعضی از تمرین های کششی و تقویتی مخصوص کمر می تواند بهبود چشمگیری در وضعیتتان ایجاد کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت کمردرد زنان بعد از نزديكی

به طور کلی، علت کمردرد در زنان بعد از نزدیکی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. سابقه درد کمر
  2. ضعف عضلات کمر
  3. موقعیت نامناسب برای برقراری رابطه جنسی
  4. برقراری رابطه جنسی در مکان مناسب
  5. رابطه جنسی خشن
  6. فشار عضلانی
  7. عفونت ادراری

زمان مراجعه به پزشک

در صورتی که کمر درد بعد از رابطه جنسی با علائم دیگری نیز همراه باشد فرد باید با یک پزشک مشاوره کند. از جمله این علائم عبارتند از:

نحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر زنان

استفاده از بالش ها و حوله ها

حوله یا بالش را می توان از روش های مختلفی برای ایجاد راحتی در طول رابطه جنسی و جلوگیری از کمردرد استفاده کرد. به عنوان مثال برخی افراد متوجه می شوند که استفاده از بالش یا حوله های تاشده باعث حمایت زانوها و سر می شود و فشار کمر در طول رابطه جنسی را کاهش می دهد. برای مردان و زنان مبتلا به درد پایین کمر استفاده از حوله یا بالش تاشده زیر زانو می تواند ناراحتی کمر را از بین ببرد. قرار دادن حوله یا بالش زیر باسن زن در پوزیشن های خاص باعث بالا آمدن باسن شود و به مردان مبتلا به کمردرد کمک می کند؛ زیرا نیازی به خم شدن زیاد ندارند.

پوزیشن Side by Side

در این موقعیت هردو نفر در کنار یکدیگر به پهلو و طوری که صورت هایشان روبه روی هم باشد دراز می کشند. زن پای رویی را بلند می کند تا همسرش بتواند آلت تناسلی خود را وارد کند. این پوزیشن بسیار صمیمی است که در آن بوسیدن و بغل کردن بیشتر از برخی پوزیشن های جنسی دیگر امکان پذیر است. همچنین ازآنجایی که هیچ کس وزن دیگری را تحمل نمی کند به کمر فشاری وارد نمی شود.

علت کمردرد زنان بعد از نزديكی

پوزیشن spooning

در این موقعیت زن به پهلو و پشت به مرد قرار می گیرد و شریکش از پشت نزدیکی را انجام می دهد. این نیز پوزیشنی بسیار صمیمی است و گفته می شود که زاویه ایجاد شده نه تنها برای افراد مبتلا به کمردرد خطر کمتری دارد بلکه برای تحریک غدد گاستروستیک و غده پروستات نیز مفید است.

پوزیشن Adapted Missionary

برخی زنان مبتلا به کمردرد ممکن است متوجه شوند که زمانی که پاها را به سمت سینه خود خم می کنند درد کمر کاهش می یابد. قرار دادن بالش هم می تواند فشار روی کمر را کاهش دهد.

یکی از پوزیشن هایی که مرد دارای کمر درد می تواند امتحان کند قرار دادن بالش یا حوله ی تاشده زیر کمر و نشستن یا دراز کشیدن زن روی مرد می باشد. به این ترتیب مرد نباید از عضلات کمر خود در طول نزدیکی استفاده کند.

یکی از بهترین پوزیشن های رابطه جنسی برای افراد مبتلا به مشکلات کمر استفاده از صندلی در طول رابطه جنسی است. پشتی صندلی می تواند تکیه گاه باشد.

پیشگیری از کمردرد ناشی از سکس در زنان

درمان کمردرد در زنان بعد از رابطه جنسی

به اندازه کافی استراحت کنید.

اگر هنگام فعالیت جنسی با همسرتان دچار کمر درد شدید، ممکن است تنها کاری که لازم است برای بهبود آن انجام دهید استراحت مناسب باشد تا بدن التیام پیدا کرده و به روند طبیعی خود بازگردد. بسیاری از افرادی که دچار کمردرد می شوند، با چند روز استراحت کردن در خانه، بهتر می شوند. شما می توانید برای مدت بسیار کوتاهی در تخت استراحت کنید (بخوابید)، مثلاً برای حدود 3 روز، اما نه برای مدتی طولانی تر. چرا که طی این مدت، عضلات بی تحرک می‎مانند و این مسئله ممکن است به جای حل کردن مشکل، وضعیت را بدتر کند. شما می توانید کمی تحرک داشته باشید و بعضی حرکات جزئی را انجام دهید این کار برای شما مفید است و کمک می کند تا از کمردرد خلاص شده و بدنتان همچنان متناسب و سالم بماند.

استفاده از گرما

شما می توانید یک کیف آب جوش را در چند لایه حوله بپیچید و آن را روی محلی که نیاز به درمان دارد قرار دهید. گرمایی که از این طریق به اندام ها می رسد چندین مزیت مهم دارد: باعث شل شدن بافت ها ماهیچه هایی که دچار گرفتگی هستند می شود، باعث کاهش درد ناشی از کشش عضلانی یا اسپاسم می شود، همچنین باعث گشاد شدن رگ ها شده و بدین شکل جریان خون را در ناحیه تحت درمان افزایش می دهد. استفاده از گرما اغلب برای بیماران مبتلا به کشیدگی عضلانی، اسپاسم یا آرتریت مفید است.

استفاده از سرما

بسته ها یا پک های سرمادرمانی حاوی یک ژل منجمد هستند که فیزیوتراپیست ها از آنها برای معالجه مناطقی که دچار درد و التهاب شده اند استفاده می کنند. برای استفاده از پک سرما درمانی پس از خارج کردن از فریزر آن را در یک حوله مرطوب پیچیده و مستقیماً روی ناحیه ای که نیاز به درمان دارد قرار می دهند. سرمایی که به پوست، ماهیچه ها و بافت بیمار منتقل می شود اثرات مفیدی دارد. سرما باعث انقباض عروق خونی در منطقه تحت درمان شده و این امر باعث کاهش التهاب در آن ناحیه می شود. با کاهش التهاب، درد و تورم کاهش می یابد.

داروهای بدون نسخه

داروهای بدون نسخه به داروهایی گفته می شود که به راحتی در هر داروخانه ای یافت می شود و تهیه آنها نیازی به نسخه ندارد. این داروها ایمن هستند و به همین دلیل بدون نسخه و تجویز پزشک، برای درمان مشکلات جزئی می توان از آنها استفاده کنند. از جمله این داروها داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن هستند که معمولاً برای درمان کمردرد هم استفاده می شوند و ممکن است باعث تسکین یا کاهش درد کمر بشوند. مصرف این داروها، وقتی بدن در مرحله بهبودی قرار دارد، حتی می توانند کمردردهای شدیدتر را نیز درمان کنند. با این حال توصیه می شود برای مصرف این داروها نیز دستورالعمل های همراه با این داروها را به طور کامل دنبال کرده و دارو را به روشی که داخل بسته آن ذکر شده استفاده کنید. در صورتی که با وجود چندین روز مصرف داروهای غیر تجویزی (بدون نسخه) بهبودی در کمردرد حاصل نشود، بهتر است به جای خود درمانی، به پزشک مراجعه کنید تا کاملاً معاینه و ارزیابی شوید.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

فیزیوتراپی

برای درمان کمردرد از روش های دیگری مانند فیزیوتراپی نیز می توانید استفاده کنید. فیزیوتراپیست ها می توانند به کنترل و پیشگیری از بسیاری از مشکلات بدنی ناشی از بیماری، ورزش و آسیب های مرتبط با کار، پیری و دوره های طولانی عدم فعالیت کمک کنند. روش های مورد استفاده در فیزیوتراپی شامل استفاده از تکنیک های درمان دستی (دستورزی)، استفاده از مدالیته ها (دستگاه هایی برای درمان) و تمرینات ورزشی درمانی متمرکز است.
متخصصان فیزیوتراپی معمولاً برای کاهش درد، التهاب، بهبود قوام ماهیچه ها و افزایش جریان خون به بافت ها از روش های درمان با مدالیته ها استفاده می کنند. از جمله این روش ها که معمولاً در کلینیک ها انجام می شوند، می توان به اولتراسوند تراپی (نوعی امواج صوتی که لرزش ایجاد می کنند)، تحریک عصبی عضلانی بدن از راه پوست (TENS) و جریان تداخلی (IFC)، پک های گرمادرمانی، پک های سرمادرمانی، تحریک عضلات و طب سوزنی اشاره کرد. همانطور که گفته شد اگرچه این درمان ها مفید هستند؛ اما برای درمان و بازتوانی کامل کافی نیستند. فیزیوتراپیست ها از این روش ها برای کنترل درد، التهاب و اسپاسم عضلانی استفاده می کنند تا بیمار بتواند دوباره شروع به حرکت کند. در واقع از این روش ها، نه به عنوان درمان اصلی بلکه به عنوان راهکارهای کمکی و مکمل هایی فعال در کنار درمان اصلی استفاده می شود.

ماساژ درمانی

در ماساژ درمانی از تکنیک های دستکاری بافت نرم، حرکت دادن مفاصل، تمرینات درمانی و هیدروتراپی برای کسب اثرات مفید فیزیولوژیکی و روانی بر بدن انسان استفاده می شود. اثرات فیزیولوژیکی ماساژ شامل شکستن بافت اسکار و بافت هایی که باعث چسبندگی شده، تغییر جریان خون در سیستم های عروقی و جریان لنف در سیستم لنفاوی و اثرات بازتابی آن از طریق سیستم عصبی است. ماساژ درمانی برای افراد سالم، باعث افزایش انعطاف پذیری و آرامش عضلات شده و سطح استرس را کاهش می دهد. ماساژ درمانی به چندین روش باعث کاهش درد می شود. به عنوان مثال ضعیف بودن گردش خون در یک ناحیه که معمولاً در نتیجه تروما یا آسیب ایجاد شده، باعث اسپاسم عضلانی، بافت اسکار و بافت های فیبری محدود کننده ای می شود که این مسائل هم به نوبه خود باز باعث کاهش بیشتر گردش خون در این مناطق دردناک می شوند. ماساژ با بهبود جریان خون در مناطقی که گردش خون ضعیفی دارند چرخه درد را شکسته و به طور مستقیم به سراغ منبع درد و اعصاب دردناک می رود. و در نهایت، ماساژ باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود و به این شکل احساس بهتری در بیماران ایجاد می کند.

بیشتر ناهنجاری های پا را می توان به طور موثر در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، بدون مداخلات پرتهاجم جراحی درمان نمود. کف پای صاف در کودکان نیز از جمله ی همین ناهنجاری ها محسوب می شود که اغلب به میزان قابل رضایتی، با تجویز کفی و کفش طبی بهبود می یابد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتساپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان پستان موثر است؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

کات گونه با تزریق فیلر

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

چه تعداد افراد کم شنوا در تهران وجود دارد؟

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

کلینیک تخصصی کاشت ابرو در شهرکرد

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

دلایل انجام تست ورزش قلب چیست؟

دکتر امید هاشمی فرد [ متخصص قلب و عروق ]

ماسک های مناسب جهت مرطوب نگهداشتن پوست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

التهاب ورم تیرویید

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت