دکتر بیژن فروغ - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

نحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر مردان

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]آدرس وب سایت : www.drforogh.ir
آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف تلفن مطب : 66576424 - 021

در بعضی از شرایط، ممکن است آقایان پس از برقراری یک رابطه جنسی دچار کمردرد شوند، این کمردرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عموماً علت کمردرد مردان بعد از ارضا شد ن، پوزیشن رابطه و یا قرارگیری نادرست بدن آنها در حین فعالیت جنسی است. از دیگر علل کمردرد مردان بعد از رابطه جنسی می توان به وجود بیماری های زمینه ای در ناحیه تناسلی یا مجاری ادراری آنان اشاره کرد.گاهی ممکن است مردان از ترس کمردردهای شدید از رابطه جنسی امتناع کند که این موضوع می تواند در یک رابطه زناشویی تأثیر منفی داشته باشد. به طور کلی کمردرد بعد از ارضا شدن، امری است که میل جنسی در مردان را کاهش می دهد. درد تأثیر مستقیم بر لذت جنسی دارد، این بدان معنا است که هرچه میزان درد بیشتر باشد تأثیر منفی بیشتری بر لذت جنسی می گذارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت کمر درد بعد از رابطه جنسی در مردان

علت کمردرد در مردان بعد از نزدیکی به موارد زیر وابسته است:

پروستاتیت

غده پروستات مردان مایعی را تولید می کند که منی را احاطه کرده که برای باروری مردان ضروری است. هنگامی که بافت پروستات ملتهب می شود، باعث التهاب پروستات می شود. علائم شایع پروستاتیت درد یا درد مزمن مکرر است که معمولاً بر موارد زیر تأثیر می گذارد:

پروستاتیت حاد معمولاً زمانی ایجاد می شود که باکتری از دستگاه ادراری وارد پروستات شود. در پروستاتیت مزمن، دلایل عفونت کمتر مشخص است. از آنجایی که عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) و عفونت های مقاربتی (STIs) می توانند باکتری ها را وارد پروستات کنند، بسته به سن و سابقه جنسی مرد، عوامل خطر اصلی هستند.

شکستگی آلت تناسلی

غلاف لاستیکی بافت زیر پوست آلت تناسلی، به منظور تغییر سایز طول و عرض آلت تناسلی کاربرد دارد. گاهی اوقات این بافت دچار پارگی یا آسیب دیگری می شود. متأسفانه با وقوع این عارضه سریعاً باید به اورژانس مراجعه کرد ه و احتمالاً نیاز به جراحی داشتـه باشید. در صورت عدم درمان سریع شکستگی آلت تناسلی، مشکلات جدی و دائمی در انتظار مجاری ادراری و جنسی شما خواهد بود.

عدم نزول بیضه از علل بسیار نادر کمردرد بعد از رابطه جنسی

در هفته های آخر قبل یا بلافاصله پس از تولد، بیضه های نوزادان از ناحیه شکم به داخل کیسه بیضه (پوست زیر آلت تناسلی) فرود می آیند. در موارد بسیار نادر، این اتفاق در برخی از کودکان نمی افتد و بعدها مشکلات جدی برای آنها به بار می آورد. وقتی این اتفاق نمی افتد، به آن بیضه نزول نکرد ه می گویند. این عارضه منجر به درد و فشردگی در حین رابطه جنسی می شود، به خصوص اگر بیضه در کشاله ران یا پایین شکم قرار گرفتـه باشد. عدم نزول بیضه از دلایل بسیار غیرعادی کمردرد در حین یا بعد از رابطه جنسی است. مردانی که دچار این عارضه هستند، عموماً چاره ای جز جراحی و برداشتـن بیضه ندارند.

بیماری پیرونی یا انحنای آلت تناسلی

با تشکیل بافت های اسکار فیبری روی آلت تناسلی، مردان دچار منحنی نعوظ همراه با احساسی دردناک می شوند. این عارضه منجر به بروز اختلالات نعوظ، استرس، اضطراب و گاهی کوتاه شد ن آلت تناسلی می شود. بیماری پیرونی یک بیماری نسبتاً شایع و غیرسرطانی است که با مصرف داروهای ضد درد مانند NSAID ها قابل درمان هستند. در اندک مواردی هم نیاز به تزریق هایی برای برطرف شد ن درد بافت اسکار و عمل جراحی برای رفع اختلال نعوظ است. بافت اسکار جا مانده از جراحی های قبل دلیلی عمده برای کمردرد مردان پس از نزدیکی است. البته در مواردی هم ممکن است عفونت های قبلی، تروما یا آسیب های دیگر سبب بر جای گذاشتـن بافت اسکار یا آسیب های عصبی شوند.

نحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر مردان

نحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر مردان

یکی از مهمترین ملاحظاتی که باید افراد مبتلا به دیسک کمر رعایت کنند این است در حین نزدیکی نباید کمر را به سمت عقب بکشانند. متمایل شدن به سمت عقب باعث لیز خوردگی مهره ها و ایجاد درد در کمر می شود. البته فرد مبتلا به دیسک کمر نباید مدام به این موضوع فکر کند تا از لذت رابطه جنسی باز بماند بلکه باید با تمرین، خم کردن کمر به سمت عقب را برای خود به صورت عادی ممنوع کند. علاوه بر عدم حرکت کمر به سمت عقب، افراد مبتلا به دیسک کمر در هنگام حرکات چرخشی و خم شدن به جلو نیز دچار درد می شوند. بهتر است بگوییم در هنگام رابطه زناشویی بهتر است کمر به صورت ثابت نگاه داشته شود و از کمر به پایین در حال حرکت باشد. یکی از مهمترین نکات برای افرادی که دیسک کمر آنها از جای خود بیرون زده است، آرامش در حین نزدیکی است. استرس باعث تشدید کمر درد ناشی از دیسک می شود و همین موضوع به سادگی هرچه تمام تر رابطه زناشویی را مختل می کند.

پوزیشن های جنسی برای کمک به کاهش کمردرد

تعدادی پوزیشن وجود دارد که می تواند به طور مؤثر کمردرد را در حین رابطه جنسی به حداقل برساند. اگر تمایل دارید با شریک زندگی خود از همین وضعیت استفاده کنید، برخی از این وضعیت ها ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشند. با صحبت از قبل در مورد آنها، می توانید در طول رابطه جنسی احساس راحتی بیشتری داشته باشید و خطر آسیب را کاهش دهید. پوزیشن های توصیه شده به ویژه در زوج های مسن که کمردرد می تواند پیشرونده باشد بسیار ارزشمند است.

پوزیشن میسیونری

پوزیشن جنسی میسیونری یک پوزیشن بسیار رایج است و بهترین پوزیشن برای اکثر زوج ها است که در آن زن به پشت دراز کشیده و مرد در بالای او قرار می گیرد. هنگامی که به عنوان شریک پایینی (پذیرنده) در موقعیت میسیونری هستید، می توانید با قرار دادن یک حوله در زیر آن کمر خود را حمایت کنید. این به احتمال زیاد یک قوس خفیف را در کمر شما حفظ می کند. حفظ قوس خفیف به صاف نگه داشتن کمر ترجیح داده می شود. صاف بودن پشت لگن را کمی به جلو می برد و باعث خمش بیشتر از آنچه انتظار دارید می شود.

شریک در بالا

موقعیت میسیونری ممکن است برای شریک بالا کمتر راحت باشد؛ زیرا شما را مجبور می کند که ستون فقرات را خم کنید و گسترش دهید. یکی از راه های تثبیت کمر این است که در حالی که به پشت دراز می کشید، شریک پذیرا در بالا باشد. با این حال، باید مراقب باشید که شریک زندگی شما خیلی شدید جهش نکند. این می تواند لگن شما را به داخل تشک فشار دهد و باعث خم شدن ستون فقرات شود. یکی از راه های جلوگیری از این امر، قرار دادن یک بالشت در زیر باسن و کمر است. این می تواند به صاف نگه داشتن پشت شما کمک کند در حالی که تشک زیرین به عنوان ضربه گیر عمل می کند.

موقعیت رو به پایین

خوابیدن روی شکم به طور خودکار کمر شما را قوس می دهد. شما می توانید میزان قوس را از این حالت به روش های مختلفی کنترل کنید. برای افزودن قوس بیشتر، با قرار دادن یک بالش زیر سینه خود شروع کنید برای کاهش قوس کمر، بالش را زیر شکم خود قرار دهید. اگر شریک بالایی هستید و همسرتان روی تشک رو به پایین است، می توانید با قرار دادن یک بالش زیر لگن همسرتان، حرکت کمر را به حداقل برسانید.
درمان کمردرد مردان در حین و بعد از رابطه زناشویی

مصرف دارو ضد التهاب

برنامه ریزی قبل از نزدیکی، می تواند یک اقدام مؤثر برای کاهش کمردرد و ناراحتی باشد. مصرف مسکن ها، به ویژه دارو های ضد التهاب (NSAIDS)، می تواند مفید باشد. همچنین برای کسانی که از اسپاسم و سفتی در پشت رنج می برند، مصرف شل کننده های عضلانی به کاهش درد کمک کنند، مهم است که به خاطر داشته باشید که برای برخی از افراد برخی دارو ها منجر به اختلال نعوظ می شود. به جای سودآوری، اثرات منفی ایجاد کند. از مسکن های مخدر مانند مواد افیونی خودداری کنید. دوز توصیه شده از NSAID ها مانند آسپرین، ادویل، موترین، یا دارو های ضدالتهاب غیراستروئیدی بدون نسخه ترجیحی خود را مصرف کنید.

پوزیش نزدیکی را تغییر دهید.

بسته به تشخیص زمینه ای برای بیمار، تغییرات خاصی در مورد پوزیشن های جنسی وجود دارد که می تواند منجر به درد کمتر شود. برخی از بیماران نسبت به خم شدن به جلو تحمل ندارند. تشخیص های رایجی که باعث این امر می شود عبارتند از فتق دیسک و بیماری دژنراتیو دیسک. برای مردانی که از این شرایط رنج می برند، موقعیت می سیونری، جایی که او خود را روی دست ها نگه می دارد و به سمت عقب دراز می کند، می تواند «محافظت کننده ترین ستون فقرات» باشد. گزینه دیگر این است که مرد به پشت دراز بکشد و یک بالش زیر کمرش قرار گیرد.

دوش آب گرم بگیرید.

حمام آب داغ باعث شل شدن عضلات و در واقع کاهش احتمال اسپاسم و گرفتگی عضلانی می شود.

کشش

این ممکن است کمی غیرممکن به نظر برسد؛ اما درست مانند قبل از بازی تنیس یا دویدن، می خواهید عضلات خود را شل کنید و انعطاف پذیری را قبل از رابطه جنسی تشویق کنید.

ماساژ

ماساژ به کاهش درد، تورم و سفتی کمک می کند. علاوه بر این، ماساژ حسی همچنین به ایجاد سطح خلق و خو و انرژی برای یک رابطه جنسی عالی کمک می کند. اگر به دلیل بیماری های ستون فقرات کمردرد دارید، به شدت توصیه می شود که از یک درمانگر حرفه ای کمک بگیرید.

از کمپرس یخ بعد از سکس استفاده کنید.

اگر بعد از رابطه جنسی کمی در کمر احساس کردید، حتماً ناحیه آسیب دیده را یخ بزنید. یخ زدن التهاب را کاهش می دهد (که علت اصلی درد است). فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر بار یخ بگذارید و یخ را مستقیماً قرار ندهید (در حوله، تی شرت و غیره بپیچید).

پیشگیری از کمر درد مردان بعد از رابطه زناشویی

دارو درمانی

با احتیاط و برنامه ریزی پیش بروید. اگر کمرتان ناراحت است، قبل از نزدیکی یا هر فعالیت بدنی دیگری مسکن مصرف کنید. پزشکان معمولاً مسکن های غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID) را توصیه می کنند، البته مسکن های غیرمخدر نیز به آرام کردن درد کمک می کند. اگر عضلات کمر و پشت بدنتان گرفته و دچار اسپاسم عضلانی شده اید، بهتر است قبل از مقاربت دوش آب گرم بگیرید. علاوه بر گرفتن یک دوش آرامش بخش می توانید قرار دادن کیسه یخ روی ناحیه درد را نیز پس از نزدیکی امتحان کنید. کمپرس یخ تحریک شدید عضلات، برای مثال تحریک ناشی از کشش بیش از اندازه را کاهش می دهد.

تغییر وضعیت

برای جلوگیری و پیشگیری از کمردرد مردان بعد از ارضا شدن، باید ابتدا یک مکان بسیار راحت را برای انجام رابطه جنسی انتخاب کنید بهتر است قبل از خوابیدن و انتخاب هر پوزیشنی در ابتدا برای جلوگیری و پیشگیری از درد زانو و کمر، برای زیر زانو ها، سر و پشت خود از یک بالشت استفاده کنید همچنین اگر زن در پوزیشنی قرار بگیرد که بخشی از وزن بالاتنه خود را روی دست هایش مدیریت کند به ناحیه کمر مرد فشار کمتری وارد خواهد شد یکی از پوزیشن های بسیار عالی برای جلوگیری از بروز کمردرد مردان بعد از ارضا شدن این است که زن و مرد هر دو به سمت پهلوی چپ دراز بکشند و مرد پشت همسر خود قرار بگیرد. در این پوزیشن بهتر است ران و زانوی زن و مرد کمی خم باشد.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی و طب فیزیکی نیز برای بیماران دچار کم درد مزمن مفید است و پایداری و انعطاف پذیری ستون فقرات را بهبود می دهد. متخصص طب فیزیکی دارای تخصص در زمینه ستون فقرات کمک قابل توجهی به آقایان دچار کمردرد می کند و با ورزش های کمر درد ، تمرین های کششی و تقویتی مفیدی را آموزش می دهد که توانایی حرکتی ستون فقرات را افزایش می دهد و موقعیت و پایداری آن را هنگام نزدیکی بهتر می کند.
به موقع توقف کنید.
کمردرد همواره حین نزدیکی شروع نمی شود. کافی است کار اشتباهی انجام دهید، در یک مورد زیاده روی کنید و به خودتان فشار بیاورید تا درد با تأخیر پس از رابطه شروع شود. مراقب باشید و فعالیت های جنسی را در حد و شدت ایمن انجام دهید. ناراحتی مختصر هنگام نزدیکی دور از انتظار نیست؛ اما درد شدیدتر هشداردهنده است. اگر حمله درد در طول نزدیکی شروع شد، رابطه را در لحظه متوقف کنید. اگر این اشتباه را بکنید و رابطه را ادامه دهید، باید دوران بهبود طولانی تری را تحمل کنید.

ورزش کردن

باید به طور منظم ورزش کنید تا عضلات بدن توانایی و انعطاف لازم برای حمایت از کمر را داشته باشند. سعی کنید تناسب اندام داشته باشید، اضافه وزن فشار زیادی را بر عضلات کمر وارد می کند.

عدم استعمال دخانیات

سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

بسیاری از ناهنجاری های پا را می توان به طور موثر در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، بدون مداخلات پرتهاجم جراحی درمان نمود. کف پای صاف در کودکان نیز از جمله ی همین ناهنجاری ها محسوب می شود که اغلب به میزان قابل رضایتی، با تجویز کفش و کفی برای کف پای صاف بهبود می یابد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان کک و مک با لیزر

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

عوارض آلودگی هوا بر سلامت پوست

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

عوارض بوتاکس بعد از چند سال

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

پرسش های متداول فیلرهای پوست

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

نقش منیزیوم و مس در بدن ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

روش های مراقبتی از پوست چرب

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

چرا گاهی یک سونوگرافی را باید تکرار کرد؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

عوارض تزریق ژل یا فیلر

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت بوجود آمدن لکه های سفید رنگ روی ناخن ها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت