شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

در کوچینگ سلامت سوشانس در اصفهان از چه پکیج هایی برای لاغری استفاده میشود؟

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

چاقی یکی از مشکلات امروزه افراد است که به دلیل کم تحرکی و سایر مسائل ایجاد می شود. تجمع چربی در قسمت های مختلفی از بدن باعث چاقی موضعی در آن قسمت می شود و برای دستیابی به تناسب اندام معمولاً مشکل خاصی وجود دارد. بهترین روشی که امروزه برای حل این مشکل وجود دارد، لاغری موضعی است. روش های ابداعی جدید توانسته اند در رفع این مشکل خدمات ارزنده ای در جهت داشتن اندامی متناسب و زیبا ارائه دهند. امروزه شیوه های متعددی به منظور لاغری موضعی وجود دارد که افراد بسته به شرایط خود میتوانند از هر یک از این روش ها استفاده کنند.

روش هایی که بدون نیاز به عمل های جراحی و با تکنیک و متدهای روز دنیا با بهره برداری از دستگاه های مدرن قابل انجام هستند و به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند. دوری از خطرات و عوارض جراحی و روش های بدون خطر و امن و بدون درد، محبوبیت این روش لاغری سریع را دو چندان کرده است. شایعترین قسمت های بدن شامل پهلوها، شکم، زیر بازوها، پشت کمر و حتی اطراف صورت و گردن می باشد که می توان با این روش آنها را لاغر کرد. در ادامه به پکیج های لاغری مؤسسه کوچینگ سلامت میپردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوارض چاقی

از مهم ترین دلایلی که باید برای انجام لاغری موضعی اقدام کنید و چربی ها را از بین ببرید، مشکلاتی است که چاقی به همراه دارد. این مشکلات عبارتند از:

آنالیز بدن

آنالیز بدن یعنی سنجش ترکیب بدن. ترکیب بدن (Body Composition) نشان دهنده آن است که بدن از چه اجزایی تشکیل شده است. ترکیبات بدن به مجموعه بافت چربی (Fat)، بافت غیر چربی (Lean)، آب (Water) و مواد معدنی استخوانی (Bone mineral content) اطلاق می شود و در پنج سطح اتمی، مولکولی، سلولی، بافت ها و کل بدن اندازه گیری می شود. به کمک دستگاه های تعیین کننده آنالیز بدن می توان به میزان دقیق آب داخل و خارج سلولی، چربی و عضله بدن را به تفکیک بالاتنه و پایین تنه و راست و چپ بدن پی برد و درنهایت برنامه تغذیه ای و ورزشی دقیق تری برای فرد، تنظیم کرد. همچنین بدین وسیله می توان تغییرات وزنی بدن را با دقت بیشتری مورد توجه قرار داد و در فرد ایجاد هدف و انگیزه نمود. هرچند با تعیین اندازه ها و ترکیب بدن می توان تخمینی از وضعیت تغذیه ای به دست آورد؛ اما کمبود های تغذیه ای فرد مشخص نخواهد شد، بنابراین باید از سایر روش های ارزیابی (شاخص های بیوشیمیایی خون و ادرار) استفاده کرد.

دستگاه آنالیز بدن با کمک سنسورهای کوچکی که زیر پای شما قرار گرفته کار می کنند. دستگاه یک سری تکانه های الکترونیکی ضعیف در سراسر بدن شما ارسال می کند. بر اساس سرعت سیگنال ها، دستگاه قادر خواهد بود که درصد چربی را تشخیص دهد. هرچه سرعت جریان الکترونیکی کمتر باشد، درصد چربی بدن بیشتر است.

رژیم غذایی

بدن ما برای ماهیچه سازی، آب شدن چربی ها، عملکرد بهتر و پیشگیری از بیماری ها به یک رژیم غذایی برای لاغری شکم و کل بدن نیاز دارد. بدون مواد غذایی مناسب، بدن بیشتر در خطر بیماری ها، عفونت ها و آسیب ها قرار می گیرد. پیروی از رژیم لاغری صرفاً حذف مواد غذایی نیست. رژیم غذایی صحیح برنامه ای است که تمامی گروه های غذایی را داشته باشد و بدن دچار آسیب نشود. اصل مهم در رعایت رژیم لاغری آهسته و پیوسته بودن آن است. این کار باعث می شود تا به مرور زمان بدن به سبک جدید عادت کند و با کاهش وزن تدریجی به بدن فشار وارد نشود و عوارضی همچون ریزش مو و افتادگی پوست اتفاق نیفتد.

لیزر کم توان

در این روش لاغری با دستگاه، لیزر کم توان با طول موج 650 نانومتر، بدون آسیب رساندن به پوست، به بافت های چربی اصابت می کند و موجب شکسته شدن غدد چربی می شود. این ماده فقط انرژی نور را به سلول چربی منتقل کرده و به غشای سلولی آسیب می رساند که منجر به حل شدن چربی زیر 5 میلی متر از پوست میشود.

کویتیشن

این دستگاه مدرن ابزاری مناسب برای پیکرتراشی است و برای از بین بردن تجمعات چربی زیر پوست استفاده می شود. این دستگاه با نام های تجاری مانند لیپونیکس یا اولتراشیپ Liponix or Ultrashape نیز می توان یافت. این روش، جایگزین ایمنی برای گزینه های جراحی مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک است. در این روش درمانی از امواج فراصوت برای از بین بردن سلول های چربی انباشته شده استفاده می شود. این چربی ها بعد از در هم شکستن توسط سیستم لنفاوی جذب بدن می شود. کویتیشن اولتراسونیک نسبت به سایر روش های مشابه مانند لیپوساکشن اولتراسوند بسیار ایمن تر است؛ زیرا هیچ گونه برشی جهت خروج چربی احتیاج ندارد. عدم برش در این روش لاغری موضعی کمک می کند تا بهبودی و ریکاوری راحت تر و سریع تر باشد.

در جلسه درمان، با توجه به ناحیه ای از بدن فرد که تحت درمان قرار گرفته، پزشک از فرد می خواهد که کامل لباس هایش را در بیاورد و لباس مخصوص را بپوشد. این کار به دلیل آن است که بافت چربی مورد نظر جهت مداخله ممکن است در لباسی که فرد به تن کرده خودش را بیشتر و یا کمتر نشان دهد. پزشک با استفاده از الکل ناحیه درمان را ضد عفونی می کند. سپس با استفاده از هندپیس دستگاه کویتیشن اولتراسونیک، آن را به آرامی در محل مورد نظر قرار می دهد. در حین عمل ممکن است فرد احساس گرما داشته باشد. در برخی از مطالعات معتبر نشان می دهد که این روش درمانی در کاهش چربی در مکانهای «فیبروتیک» بدن، یعنی در قسمت پهلوها، پشت پهلو، شکم و سینه، بسیار مؤثر است.

آر اف ترماژ

دستگاه آر اف ، امواج رادیویی با فرکانس بالا تولید کرده و از بافت های بدن عبور می کند. این امر باعث تولید حرارت عمقی به میزان ۳۸ الی ۴۴ درجه سانتی گراد در چربی های اضافه بدن می شود. در نتیجه دستگاه برای درمان سلولیت و لاغری موضعی از قبیل شکم، پهلو، ران، بازو، سینه و غبغب استفاده می شود. این دستگاه می تواند برای گرم کردن و کشیدن پوست جهت تقویت جریان خون و شکستن سلولیت و چربی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتقال امواج از طریق دستگاه آر اف حرارتی می تواند با استفاده از تجهیزات منوپولار و (تک قطبی)، بای پولار (دو قطبی) و یونی پولار انجام میشود. تحریک گرمایشی آر اف سبب ایجاد فرایند میکروالتهاب و در نهایت افزایش کلاژن سازی شود.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی روشی بسیار ساده و نوین است که سبب بهبودی سلولیت ها شده همچنین چربی های موضعی را نیز حذف می کند. این روش بدون بهره گیری از عمل جراحی انجام می شود و تنها با تزریق گاز کربن دی اکسید که از طریق کانولا صورت می گیرد. در واقع این گاز اکسیژن بیشتری را به آن ناحیه انتقال می دهد، در نتیجه بدن بیش از پیش سوخت و ساز می کند. از همین رو مواد محلولی که در بین سلول ها قرار دارند را کم کرده که این امر باعث سفت تر شدن بافت های زیر پوستی می شود. کربوکسی تراپی از روش مکانیکی و همچنین حذف بافت های چربی سلولیت ها را بهبود می دهد. کربوکسی تراپی در بدن ذخایر مقاوم چربی را اصلاح می کند. پس از ورود به ذخایر چربی co2 به اسید کربنیک تبدیل می شود که سلول چربی را حل می کند و چربی را آزاد می سازد. افزایش تخلیه لنفاوی به ناحیه متابولیسم و دفع چربی آزاد شده را در نواحی چربی شکم و پهلوها بهبود می بخشد.

مزوتراپی

مزوتراپی از یک محلول که معمولاً ترکیبی از عصاره های گیاهی، هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین است تشکیل شده است. متأسفانه، محلول مایع تزريق استاندارد نشده است و اکثر متخصصان مزوتراپي فرمول خاص خود را دارند. این محلول معمولاً به مقدار کمی تزریق می شود. به نظر می رسد این عمل برای کمک به تنظیم لنف و گردش خون و همچنین تجزیه چربی های رسوب کرده از جمله سلولیت می باشد. همانند سایر روشهای غیر تهاجمی لاغری موضعی، مزوتراپی نیز بیشتر برای از بین بردن چربی نواحی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند. از مزوتراپی برای از بین بردن چربی های اضافی بازوها، ران ها، شکم و دور کمر بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین روشی مناسب برای درمان سلولیت می باشد. پوست اطراف محل تزریق های مزوتراپی سفت می شود و ظاهری جوانتر وشادابتر ایجاد می کند که موجب جوانسازی پوست نیز می شود، بدون اینکه نیاز به لیفت یا جراحی زیبایی یا لیپوساکشن داشته باشد.

استیمولاتور

دستگاه استیمولاتور، دستگاهی است که با ارسال پالس های الکتریکی به چربی های انباشته شده، فشار وارد کرده و باعث تخریب بافت های چربی در آن موضع می شود. سیستم کار دستگاه استیمولاتور به این شرح است که با ایجاد فرکانس (پالس الکتریکی) و انتقال آن بین بافت های چربی باعث تخریب چربی های به هم چسبیده می شود و باعث می شود چربی هایی که مدت ها روی هم انباشته شده و سفت شده اند، به نحوی متلاشی و خرد شوند که آماده دفع و خارج شدن از منفذهای پوستی هستند.

به طور طبیعی دفع شدن چربی های بدن از منفذهای پوستی همراه با آب بدن صورت می گیرد و چربی به تنهایی از بدن خارج نمی شود. در اینجا به افرادی که به خصوص بعد از استفاده از دستگاه استیمولاتور از دستگاه ترمودرمی (کمربند حرارتی) استفاده میکنند، نوشیدن 7 تا 8 لیوان آب در طول روز توصیه می شود که جهت تعریق بیشتر و دفع بیشتر چربی ها کمک چشمگیری میکند.

تشک برقی

تشک برقی حرارتی برای لاغری با تولید گرما و حرارت بافت چربی را دچار آسیب می کند و همین مسئله به لاغری می انجامد که معمولاً از یک منبع و دستگاه تولید گرما و تشک تشکیل شده است. این تشک ها برای افراد دیابتی، معلول و کودکان که قادر به تنظیم درجه حرارت نمی باشند و احتمال آسیب دیدگی در آنها زیاد است توصیه نمی شود.

این نوع از تشک ها از یک دستگاه تنظیم حرارت و 5 تشکچه تشکیل شده است و برای نقاطی که دارای چربی بیشتری است استفاده می شود. تشکچه ها به دور بازو، سینه، شکم و … بسته و توسط کابل به دستگاه متصل می شوند. هر تشکچه توسط کابل جداگانه به دستگاه متصل می شود و میزان حرارت قابل تنظیم می باشدکه بسته به تحمل کاربر، تنظیم می شود.

جی فایو

دستگاه لاغری جی فایو از سری های مختلفی تشکیل شده است که مخصوص پوست و عضلات نواحی مختلف بدن می باشد و آنها را به بهترین نحو ماساژ می دهد. ماساژ لاغری با دستگاه جی فایو نه تنها حذف چربی های اضافی و کاهش وزن را به دنبال دارد بلکه می تواند بافت های عمیق را ترمیم کند. به علاوه انقباض عضلات تحت فشار را برطرف کرده و ظاهر پوست را نیز بهبود می دهد. استفاده از این روش، نه تنها چربی ها را از بین برده بلکه سبب حجم دهی ماهیچه ها نیز می شود. سلولیت ها شکسته شده و در نتیجه بافت و ذخایر چربی نیز در پی آن از هم جدا شده و می شکنند.
پس از ماساژ لاغری با این دستگاه، گردش خون، افزایش پیدا می کند و این امر می تواند روند کلی بدن را بهبود دهد. این دستگاه به عنوان روشی فوق العاده برای رفع سلولیت و بهبود ظاهر بدی که این سلولیت ها در پوست ایجاد کرده اند مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این پس از استفاده از این روش لاغری موضعی، سم زدایی بدن نیز به خوبی اتفاق می افتد. در صورتی که این دستگاه همزمان با ورزش و رژیم غذایی درست به کار برده شود، می تواند به کاهش وزن سرعت بیشتری ببخشد و کمک کند تا اندام ها لاغرتر شوند.

ویبراتور

ویبراتور لاغری در دوره ای بسیار محبوب شده است که توجه بسیاری، همواره به دنبال راه های جدیدتر و البته راحت تر در لاغری و تناسب اندام هستند. استفاده از این دستگاه آسان است و شما تنها کافی است بر روی ویبراتور خود بایستید، یا نشسته و خوابیده حرکات ورزشی انجام دهید. ارتعاش تولید شده توسط سطح لرزان دستگاه ویبراتور لاغری انرژی را به ماهیچه های بدن شما وارد می کند و این موضوع باعث می شود تا آنها نیز در پاسخ به این انرژی در هر ثانیه چند ده بار منبسط و منقبض شوند. این فرایند باعث می شود که ماهیچه ها در مدت کمتر، کالری بیشتری بسوزانند. اساس عملکرد ویبراتور برای لاغری به همین سادگی است.

شرکت های عرضه کننده ویبراتور لاغری اعتقاد دارند این دستگاه ها در مدت زمان کوتاهی، یعنی روزانه 15 دقیقه و تنها 3 روز در هفته می توانند تأثیرات مثبتی داشته باشند. کاهش وزن، چربی سوزی، افزایش انعطاف بدنی، گردش بهتر خون و همچنین تسریع بهبود خستگی و درد ماهیچه از مهمترین مزایای این دستگاه است. یکی از ویژگی های ویبراتور لاغری درگیر کردن 90% از عضلات بدن به صورت همزمان است. به همین علت تولیدکنندگان آن اعتقاد دارند این دستگاه می تواند یک انتخاب ایده آل برای ورزش مکمل باشد. ورزشی که در لحظه بر روی غالب عضلات شما کار می کند.

اندرمولوژی

یکی از جدیدترین تکنیک های موجود برای درمان چاقی موضعی و سلولیت، روش درمانی با دستگاه لاغری اندرمولوژی است. در این سیستم درمانی، با افزایش جریان خون زیرپوستی، افزایش تخلیه ی لنفاوی و به حرکت درآوردن چربی زیر پوست، این چربی ها در منطقه ی مورد نظر سیال شده و سوخت و ساز در آن موضع افزایش می یابد. در واقع کار دستگاه لاغری اندرمولوژی این است که چربی های تجمع یافته به شکل سلولیت را به حالت سیال در آورد. در صورتی که بدن به این چربی ها نیاز داشته باشد، با کنترل تغذیه و انجام حرکات ورزشی مناسب، این چربی ها در بدن فرد به مصرف می رسد و باعث می شود که لاغری در موضع اتفاق بیفتد.

در روش لاغری با دستگاه لاغری اندرمولوژی چربی ها در عمق پوست تحت تأثیر قرار می گیرد و باعث تقویت بافت همبند و سفت شدن پوست، رفع سلولیت و صافی سطح پوست در موضع مورد نظر می گردد و در حقیقت نمای ظاهری پوست نیز ترمیم می شود. روند درمان چاقی با استفاده از دستگاه لاغری اندرمولوژی بسیار دلپذیر و خوشایند است و دارای هیچ عارضه ای نمی باشد.

ال پی جی

LPG که به نام اندرمولوژی یا لیپوماساژ نیز شناخته می شود، یک روش درمانی رایج است که توسط زنان و مردان و برای لاغری بدن، بدون هیچگونه جراحی یا عوارض جانبی ترجیح داده می شود. این روش درمانی غیرتهاجمی و بدون درد است، سلولیت های بدن را می شکند و رسوبات چربی را برای خلاص شدن از شر چاقی های موضعی و منحنی های ناخواسته در بدن از بین می برد. لیپوماتیک اندرمولوژی LPG در درمان سلولیت در همه مناطق، ران و باسن، کاهش افتادگی پوست و چربی موضعی بسیار مؤثر است.

این روش غیرتهاجمی است و از غلتک های مکانیکی در مناطق هدف برای ماساژ و فشرده سازی سلول های چربی، تسریع در روند آزادسازی چربی یا لیپولیز استفاده می کند. عمل ماساژ عمیق این دستگاه، گردش خون و مایعات لنفاوی را تا 200٪ افزایش می دهد (ماساژ دستی 60٪ گردش خون را افزایش می دهد) و به بیرون راندن سموم و مایعات غیرطبیعی کمک می کند. چربی آزاد شده به عنوان منبع انرژی ماهیچه ها استفاده می شود. این بدان معنی است که ورزش کردن به طور منظم در حالی که تحت معالجه قرار گرفته اید می تواند منجر به نتایج سریع تری شود. این روند 100٪ طبیعی و بدون نیاز به دوره نقاهت، جراحی یا عوارض جانبی است.

آر اف

لاغری موضعی با دستگاه RF یکی از روش های درمان تجمع توده چربی یا سلولیت و لاغر کردن شکم و پهلو و حتی تجمع چربی زیاد در صورت بخصوص زیر استخوان فک و زیر چانه یا غبغب است. آر اف از دستگاه های لاغری موضعی رادیوفرکوئنسی است که در آن با تحویل انرژی کنترل شده به ناحیه های دارای چربی موضعی حرارتی عمقی داخل سلول های چربی ایجاد می شود و به این ترتیب این سلول های مزاحم از بین می رود. رادیوفرکانسی درمانی پرکاربرد است که برای تمامی ناحیه های بدن قابل استفاده است، هم ناحیه های بزرگی مانند شکم و هم ناحیه های بسیار کوچکی مانند چانه را می توان با درصد موفقیت یکسان درمان کرد. انرژی آر اف در عمق بیشتری از پوست نفوذ می کند و بر لایه های درم و زیرپوستی اثر می گذارد. نتیجه نهایی سفت و کشیده شدن پوست و بهبود ساختار بافت زیرین است که با تغییری اندک در بافت پوست به دست می آید.

کرم بیحسی موضعی با توجه به میزان تحمل درد بیمار اندکی قبل از شروع درمان روی پوست زده می شود تا پوست به طور جزئی بیحس شود. کرم بیحسی قبل از شروع درمان با الکل از روی پوست پاک می شود. لاغری موضعی با رادیوفرکانسی معمولاً با استفاده از ترکیبی از امواج رادیویی دوقطبی و تک قطبی روی ناحیه مورد نظر انجام می شود تا حرارت مورد نظر در بازه ایمن درمان به دست آید. بسته به این که از چه دستگاهی استفاده می شود، متخصص دستگاه را روی ناحیه مورد نظر می کشد تا دستگاه، دقیق تر روی بدن هدایت شود و انرژی آر اف را به نقاط مورد نظر تحویل دهد.

به این ترتیب انرژی به طور یکنواخت به تمام نقاط می رسد. در طی این درمان سلول های چربی لایه چربی گرم می شود. این بافت پیوندی شل عمدتاً از آدیپوسیت تشکیل می شود و انرژی را به صورت لیپید (چربی) ذخیره می کند. حرارت RF آدیپوسیت ها را وادار به آزاد کردن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی می کند تا سیستم لنفاوی در مرحله بعد آنها را از بدن دفع کند. آدیپوسیت ها پس از آزاد کردن اسیدهای چرب کوچک می شوند و به این ترتیب تناسب دلخواه به دست می آید.

هایفو لاغری

غبغب قسمت اضافی زیر چانه است که به صورت برجستگی یا آویزان در برخی افراد نمایان میشود. شکل و شمایل غبغب به گونه ای است که گویی فرد دارای دو چانه میباشد. بیشتر اوقات، وجود غبغب نشانه این است که فرد دچار اضافه وزن شده و باید با ورزش یا رژیم غذایی مناسب، از حجم تجمع چربیها در بدن خود بکاهد. متداولترین دلیل پیدایش غبغب، اضافه وزن است؛ اما چاقی تنها علت این پدیده نیست. غبغب احتمالاً باعث نارضایتی از چهره میشود. البته جای نگرانی نیست؛ چراکه امروزه روشهای زیادی برای از بین بردن غبغب وجود دارد. از بین بردن غبغب با هایفو یکی از مدرنترین روشهای موجود است.

ازآنجایی که امواج هایفو توانایی این را دارند که تنها روی نقطه موردنظر نفوذ کنند، پس برای ناحیه کوچکی مانند چانه بسیار مؤثر هستند و بدون اینکه به دیگر بافتهای اطراف آسیب بزنند، سلولهای چربی موردنظر را از ناحیه دلخواه حذف میکنند. در آغاز از بین بردن غبغب با هایفو، ژلی مخصوص بر روی پوست کاملاً تمیز زده می شود. سپس با دستگاه مخصوص، دسته ای از پرتوهای فراصوت بر روی چانه تابانده خواهد شد. این کار نهایتاً یک ساعت تا ۹۰ دقیقه زمان میبرد؛ اما بسته به مهارت اپراتور یا پزشک انجام دهنده و حجم سلولهای چربی، ممکن است این فرآیند حتی سریعتر هم تمام شود.

" سرطان چیست و چگونه بوجود می آید؟ " یکی از سوالات پرتکراری است که امکان دارد در ذهن شما هم مطرح شده باشد. شبکه اطلاع رسانی پزشک آنلاین با ایجاد بخش مطالب مربوط به سرطان ، بنا دارد آگاهی جامعه را پیرامون این بیماری ارتقاء دهد. شما هم اگر مایل به یافتن پاسخ سوالات خود درباره سرطان هستید؛ مطالب بخش سرطان را مطالعه فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مزوژل پروسترولین ضد لک چیست؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه درمان می شود؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

بیش فعالی و کمی دقت کودکان(ADHD)

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

بهترین و بدترین ورزشها برای کمردرد کدامند؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ارزش هایی که باید به فرزندانمان بیاموزانیم

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

بریس مخصوص آرتروز زانو

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

محافظت در برابر آفتاب

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

هیستروسونوگرافی چیست و چگونه انجام میشود؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت