دکتر علی نقره کار - متخصص درد

۱۵ راه کاهش کمردرد مزمن

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]آدرس وب سایت : www.dr-noghrekar.ir
آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول تلفن مطب : 88670088 - 021

بهترین درمان کمر درد

فعالیت سبک در شروع روز

روز خود را با فعالیت سبک شروع کنید. این کار به بیدار شدن عضله های خسته و مفاصل سفت، کمک میکند. فشار زیادی بر ستون فقرات خود وارد نکنید. هنگامی که بیدار میشوید نفس عمیق و راحت بکشید. در صورتی که کمر درد دارید انجام برخی حرکات توصیه نمیشود. بنابراین بهتر است پیش از هر فعالیت ورزشی، با متخصص مشورت کنید.

انجام کارهای روزمره با کمر درد

پوشیدن کفشهای راحت

برای احساس بهتر در کمر، باید کفشهای راحت و متناسب با کفی که بالشتک خوبی دارد، انتخاب کنید. توجه داشته باشید کفش باید پاشنه کمی داشته باشد نه این که لزوماً کاملاً بدون پاشنه باشد. پاشنه کفش باید بالشتک خوبی داشته باشد تا فشار وارد شده به پا هنگام راه رفتن بر روی سطوح سفت را کاهش دهد. این ویژگی به محافظت از کمر، پا و زانو کمک مینماید.

ورزش های تدریجی کمر درد

شروع تدریجی ورزش

ورزش کردن راه بسیار خوبی برای حفظ سلامت کمر است اما در صورتی که مدتی کم تحرک بوده اید باید ورزش را به تدریج شروع کنید. ابتدا ورزشهایی انجام دهید که فشار کمی به کمر وارد کنند مانند راه رفتن،دوچرخه ثابت یا شناکردن به مدت ۳۰ دقیقه در روز. پس از آن میتوانید حرکات کششی ملایم یا یوگا شروع کنید تا به تقویت عضلات کمک نمایید. برای این که بدانید کدام فعالیتهای ورزشی برای شما مناسب است، از پزشک خود سؤال کنید.

 بهترین روش نشستن درست و راحت در کمر درد

نشستن درست و راحت

در صورتی که شغل شما به گونه ای است که باید مدت طولانی بر روی صندلی بنشینید، حتماً صندلی مناسبی برای خود آماده کنید. صندلی انتخاب کنید که پشت آن صاف باشد و نشیمنگاه آن قابل تنظیم باشد و همچنین دسته برای قرار گیری دستها داشته باشد. صندلی باید در ناحیه پایین کمر برجستگی داشته باشد تا گودی کمر را پر کند. در صورتی که نیاز به پشتی بیشتری دارید میتوانید بالش کوچکی درست کنید یا حوله ای را لوله کنید و در پشت خود بگذارید. حتماً باید کف پایتان روی چهارپایه قرار بگیرد و آویزان نباشد تا هنگام نشستن بر کمر فشار وارد نشود.

چگونگی نشستن پشت میز برای جلوگیری از کمر درد

ارگونومی میز کار

در صورتی که مدت زیادی را پشت کامپیوتر مینشینید، میز کار شما باید متناسب و ارگونومی باشد تا سلامت کمر را به خطر نیندازد. نباید هنگامی که برروی صندلی نشسته اید، به جلو خم شوید تا بتوانید به صفحه کلید برسید یا نمایشگر را نگاه کنید. باید نمایشگر کامپیوتر را به شکلی تنظیم کنید که برای دیدن آن نیازی به خم شدن نباشد همچنین نمایشگر باید همتراز یا کمی پایینتر از سطح چشم باشد.

وقفه و استراحت در حین کار

وقفه و استراحت در حین کار

در صورتی که مدت زمان زیادی را به صورت نشسته یا ایستاده میگذرانید، مرتباً باید استراحتهای کوتاه داشته باشید و قدم بزنید. اندکی قدم زدن در خانه یا اتاق کار به برداشته شدن فشار از مفاصل و عضلات و آرام شدن آنها کمک میکند. همچنین میتوانید حرکات کششی ملایمی انجام دهید. در صورتی که امکان استراحت بین کار وجود ندارد حتماً مرتباً حالت بدن خود را تغییر دهید.

حالت بدنی مناسب در هنگام استفاده از گوشی

حالت بدنی مناسب در هنگام استفاده از گوشی

ممکن است به نظر برسد شانه ها جای بسیار خوبی برای نگه داشتن تلفن در هنگام انجام کارهای خانه است اما این حالت بدن یکی از دلایل اصلی و متداول درد گردن در خانمها میباشد و میتواند منجر به ناهمراستایی مهره ها شود. هنگامی که نمیتوانید از دستان خود استفاده کنید و مجبور به استفاده از هندزفری هستید، از هدست کمک بگیرید و یا گوشی را روی حالت بلندگو قرار دهید.

حالت بدنی مناسب در هنگام ایستادن

حالت بدنی مناسب در هنگام ایستادن

ایستادن به مدت زیاد فشار زیادی بر کمر وارد میکند. در صورتی که مجبور هستید به مدت طولانی بایستید، یک پای خود را برای چهار پایه یا شیء دیگری که ارتفاع کمی دارد، بگذارید. سپس مرتباً پای خود را عوض کنید. این کار به برداشته شدن فشار از کمر کمک میکند. حتماً کفش مناسب و استاندارد بپوشید که بالشتک مناسبی داشته باشد یا این که بر روی تشک یا کفپوش قطوری بایستید که فشار کمتری وارد شود.

بلند کردن اجسام سنگین

بلند کردن اجسام سنگین

بالا رفتن از پله ها

بالا رفتن از پله ها

بالا رفتن از پله ها اغلب به عنوان روشی برای ورزش و فعالیت بیشتر در طول روز توصیه میشود اما برای برخی از افرادی که دچار کمر درد هستند به خصوص سالمندان و افرادی که مشکلات زانو دارند، ممکن است بالا رفتن از پله ها ورزش خوبی نباشد. بنابراین پیش از این که به جای استفاده از آسانسور شروع به بالا رفتن از پله ها کنید، از پزشک بپرسید آیا این کار برای وضعیت شما مناسب است یا خیر.

حالت بدنی مناسب در هنگام رانندگی برای کمر درد

حالت بدنی مناسب در هنگام رانندگی

فعالیت بدنی که برای کمر درد مناسب نیست

فعالیتهایی که باید از آنها اجتناب کنید

در صورتی که دچار آسیب کمر شده اید یا برخی مشکلات مرتبط با کمر دارید، ممکن است انجام برخی از ورزشها برای شما مناسب نباشد مگر این که پزشک با آگاهی از شرایط شما این ورزشها را به شما توصیه کرده باشد. از جمله این فعالیتها میتوان به ورزشهای برخوردی و چرخشی مانند: گلف، وزنه برداری، ورزشهای راکتی، رقص، دو و درازنشست اشاره کرد. همچنین ممکن است پزشک توصیه کند هنگامی که به شکم دراز کشیده اید، پای خود را بالا نیاورید. هر کسی با توجه به شرایط کمر خود باید از پزشک سوال نماید چه فعالیتهایی را نباید انجام دهد.

هل دادن بدون آسیب به کمر

حالت بدنی مناسب هنگام هل دادن

فعالیتهایی که در آنها باید چیزی را هل بدهید مانند جارو برقی کشیدن، کالسکه راندن یا چمن زنی، ممکن است بر کمر فشار وارد کنند. هنگام انجام این فعالیتها دستان خود را نزدیک بدن قرار دهید. تأکید میکنیم نباید در حالی که دستانتان باز و آرنجها صاف شده است چیزی را بلند کنید یا هل بدهید. تا حد ممکن است وسیله های سبک برای کارهای روزمره استفاده کنید.

نحوه ی خوابیدن مناسب برای کمر درد

حالت بدنی مناسب هنگام خوابیدن

خوابیدن به پهلو متداولترین حالت بدنی خوابیدن است. هنگام خوابیدن به پهلو، یک بالش کوچک بین زانوهای خود قرار دهید تا کمر در حالت مناسبی قرار داشته باشد. اگر لازم است به پشت بخوابید، یک بالش در زیر زانوهای خود بگذارید. از خوابیدن بر روی شکم خودداری کند چرا که این حالت درد کمر را بدتر میکند.

رابطه وزن و کمر درد

حفظ وزن پایین

حمل وزن اضافی به معنی فشار بیشتر بر عضله های پایین کمر است. به خصوص در صورتی که وزن دور کمرتان بیشتر باشد. هر چه وزن بیشتری داشته باشید فشار بیشتری بر کمر وارد میشود. کاهش وزن علاوه بر محافظت از سلامت کمر، به محافظت از عضله ها و مفاصل زانو و ران نیز کمک میکند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

درد مفاصل فاست کمر و درمان آن

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1399-08-30تاریخ بروز رسانی : 1399-09-03

بلند کردن اجسام سنگین به روش صحیح

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1398-01-23تاریخ بروز رسانی : 1399-08-12

چطور صاف و درست بایستیم ؟

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1398-01-25تاریخ بروز رسانی : 1399-08-12

کمر درد ناشی از چاقی

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1398-01-27تاریخ بروز رسانی : 1399-08-12

درمان کمردرد در آب

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-09-08تاریخ بروز رسانی : 1399-08-09

ورزش درمانی کمر در خانه

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-09-08تاریخ بروز رسانی : 1399-08-09

کمر درد بهبود نیافته بعد از جراحی

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-06-22تاریخ بروز رسانی : 1399-08-02

انواع کمر درد

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-08-07تاریخ بروز رسانی : 1399-08-02

علائم سیاتیک

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-08-09تاریخ بروز رسانی : 1399-08-02

مقابله با کمر درد

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-08-22تاریخ بروز رسانی : 1399-08-02

درمان کمر درد با جراحی

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-10-14تاریخ بروز رسانی : 1399-08-02

هشت شایعه در مورد کمر درد

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-10-26تاریخ بروز رسانی : 1399-08-02

۱۳ نکته برای بهبود کمردرد

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1394-10-27تاریخ بروز رسانی : 1399-08-01

نکات جراحی باز کمر

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1395-09-25تاریخ بروز رسانی : 1399-08-01

درد بعد از جراحی باز کمر

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1395-10-07تاریخ بروز رسانی : 1399-08-01

دیسک کمر و گردن و نکات آن

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1395-10-12تاریخ بروز رسانی : 1399-08-01

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ (قسمت سوم)

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

درمان سکته مغزی

[ 1397-05-09 ]مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]

پانزده خوراکی برای تسکین درد ( قسمت سوم )

[ 1396-12-23 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

کمردرد حاملگی

[ 1391-03-27 ]دکتر طناز احدی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

دردهای گردن و شانه

[ 1397-07-30 ]دکتر امیر هوشنگ سپهری [ طب سوزنی ]

عبور آرام زنان از دوره های ماهانه با تغذیه

[ 1392-11-28 ]دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

کمر درد بهبود نیافته بعد از جراحی

[ 1394-06-22 ]دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

خطرات زیبایی مصنوعی برای کودکان

[ 1393-05-12 ]دکتر محمد علی نیلفروش زاده [ متخصص پوست و مو ]

خالکوبی یا تاتو

[ 1393-04-04 ]دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

بیماری های اطراف ایمپلنت

[ 1399-01-17 ]دکتر زهرا علیزاده [ متخصص جراحی لثه و ایمپلنت ]

10 ماسک طبیعی صورت

[ 1399-09-04 ]دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

لیکن پلان مویی یا لیکن پلانوپیلاریس

[ 1399-09-03 ]دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

[ 1399-09-03 ]دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

روشهای نوین جوانسازی پوست کدامند؟

[ 1399-09-03 ]دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درد و بی حسی پاها در بیماران دیابتی

[ 1399-09-03 ]دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بیماری نقرس

[ 1399-09-01 ]شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ (قسمت سوم)

[ 1399-09-01 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟

[ 1399-08-30 ]دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

آناتومی دستگاه ادراری

[ 1399-08-30 ]دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

علائم آب آوردن زانو چیست؟

[ 1399-08-30 ]دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

درد مفاصل فاست کمر و درمان آن

[ 1399-08-30 ]دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

[ 1399-08-30 ]دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

آیا جوش یا آکنه درمان قطعی دارد؟

[ 1399-08-30 ]دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

عوارض مزوتراپی چیست؟

[ 1399-08-30 ]کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا برداشتن قوز بینی بدون جراحی امکان‌پذیر است؟

[ 1399-08-30 ]کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان یبوست در بارداری

[ 1399-08-29 ]دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

بلفاروپلاستی بدون جراحی (درمان افتادگی پلک)

[ 1399-08-29 ]دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می‌شود؟

[ 1399-08-28 ]دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

هیدروسل و درمان آن با هیدروسلکتومی

[ 1399-08-28 ]دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

چرا وزنم کم نمیشه؟؟؟

[ 1399-08-28 ]شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

رژیم مناسب برای افرادی که کبدچرب دارند

[ 1399-08-28 ]شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ (قسمت دوم)

[ 1399-08-28 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو
دکتر مهدی مؤیدفر

فوق تخصص جراحی زانو


www.drmoayedfar.com
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر پرستو خسروانی - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر پرستو خسروانی

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drkhosravani.ir
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو
دکتر مریم ملکی

متخصص پوست و مو


www.doctormaleki.com
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر عباسعلی نصر اصفهانی - متخصص جراحی و لاپاروسکوپی
دکتر عباسعلی نصر اصفهانی

متخصص جراحی و لاپاروسکوپی


www.drnasresfahani.ir
دکتر زهرا سعادتی - متخصص جراحی عمومی
دکتر زهرا سعادتی

متخصص جراحی عمومی


www.Hemorrhoid-laser.com
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه
شهزاد محمدیان

کارشناس ارشد تغذیه


www.armitaclinic.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت